måndag 2 januari 2012

Gott nytt år!


En lyckad nyårsafton blev det med fantastiskt god mat med våra två goda vänner. Vi hade inte förväntat oss annat, då vi alltid blir rysligt bortskämda med maten hos M och M. Det blev serverat ostron, räkor, gratinerade blåmusslor, pilgrimsmusslor i champagnesås och sist men inte minst, hummer som toppades med  lakrits-cremé brulee med färska blåbär. Fick dessutom lite mer trevliga ideér till goda tillbehör från en bok som M just införskaffat, som jag bläddrade i och blev helt såld på.Systrarna Eisenmans Mingelmat; 565 snittar, snacks och smårätter heter den. Den ligger och väntar i Bokus-kundkorgen nu. Kolla in den här! Ska beställa lite trädgårdsböcker också. Älskar att bläddra i böcker och låta sig inspireras av alla vackra bilder. I går åkte vi till vårt nya hus för att jag skulle ta lite bilder till bloggen. Men det gick till min besvikelse inte, då säljaren tagit med nycklarna (som brukar ligga gömda) för att vi skulle skriva kontraktet idag. Så ja, idag är vi husägare på riktigt!! Jag och min man alldeles pirriga och  alldeles lyckliga i kroppen! Vi ska ta en sväng dit om en liten stund. Så det blir nog ett litet inlägg senare i dag också, med bilder från huset. Vi firade lite med brunch när vi kom hem, genom att köpa världens godaste bröd från ett nyöppnat lyxigt bageri här i närheten (finns även i Stockholm) som heter Gateau . Himmelskt gott! Deras nöt  & fruktbröd består ju mer av frukt och nötter än av bröd, och bättre betyg än så, av mig, kan ett bröd inte få :-)...


Ha en underbar dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...