torsdag 5 januari 2012

Om dygnet hade 50 timmar


Om man skulle kunna heta tidsoptimist, så skulle det nog vara mitt för, eller mellan-namn. Jag skulle ju hinna med både att göra ett inlägg om Mateus rum och sy färdigt alla kuddar och pläden till huset, som jag var och köpte tyg till i går.Och sist men inte minst ta hand om lilla Mateus. Det gick sådär bra. Jag hann med att sy pläden under den timmen som Mateus sov i förmiddags. Därför fick det bli att varva ner lite och istället bara mysa med god mat nu i kväll. Det kan behövas i ett sånt här rusk som det är utanför. Det blev mat från min absoluta favorit Spoonery. De har  rustika grytor, riktiga långkok. Som smakar helt himmelskt. Sen får man jättegott surdegsbröd till, som vi brukar doppa i olivolja och havssalt och suga upp det allra sista av grytan med. Men vill inte missa en droppe. Och man blir proppmätt, det vill jag lova. Det här är snabbmat (fast de tar lång tid för dem så klart), på ett nyttigt och nytt sätt. Eller Nyttigare i alla fall. I dag blev det Vildsvin i rödvinsbuljong, sidfläsk, jordärtskocka och äpple- gryta. När vi  inte vill ha vin till (vardag, eller om man ska i väg sen) så brukar vi köpa en flaska fin lemonad till, som dom säljer på Spoonery, från Reine Des Limonades. Bra altenativ till vinet och flaskorna är så fina att man kan spara dom till att ha vatten i eller om man gör sin egna saft. Eller till sköljmedlet. Det är bara fantasin som sätter gränserna.Väl värt ett besök med andra ord. Man kan sitta där och äta, men där finns bara en liten bänk, det är mest tänkt som avhämtning. Men stället är riktigt fint inrett, titta in på deras hemsida så förstår ni. Som ett kör från förr ungefär. I går var jag som sagt och köpte lite (det blev rätt mycket) tyg till lite olika syprojekt till huset. Men det blev även en tur in till IKEA för att titta på garderober (behöver vi i massor till huset) och det blev de klassiska IKEA-inköpen: Stearinljus, värmeljus och batterier. Det blir att man förbrukar en hel del ljus nu under vintern och då är det bra att ha en fin förvaring som är lättåtkomlig när man ofta måste sätta i nya ljus. Praktiskt även med en korg med handtag som man kan bära med sig om man har ljus i flera rum som ska bytas ut.

I morgon ska jag ge mig tid att äntligen göra inlägget med inspiration till Mateus rum. och sy färdigt kuddarna till huset. Självklart får ni se resultatet när de är färdiga!
Sov gott! // Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...