onsdag 11 januari 2012

Påse till tvättklämmorna

En löjligt enkel konstruktion blev det för den här lilla påsen, som ska hålla ordning på tvättklämmorna. Två A4-stora bitar vitt bomullstyg, varav ena sidan består utav ett tryck som jag, liksom doftpåsarna, printat ut på datorn. tre sömmar och sicksack runt om, en dragsko i öppningen och ett band igenom. Voliá! klart! Värre var det med tvättklämmorna, som jag fick jaga hela stan runt för att hitta. Varken Åhléns, Panduro eller Clas Ohlsson hade. Till sist kom jag på att Granit kanske kunde ha. Och mycket riktigt, så hade de träklämmorna. Samt en massa annat som man gärna skulle vilja köpa. Hade glömt hur mysiga och praktiska saker de faktiskt har. Men man får "hålla i hästarna" nu när man ska flytta snart, för det är verkligen en miljon saker man behöver till huset; torktumlare, garderober, ny tv-bänk alt. soffbord (evt. blir vårt nuvarande soffbord bord till tv-bänk), rullgardiner ("jättebilligt" när man ska ha specialmått), gräsklippare, ny värmepanna, trädgårdsmöbler, grill, trädgårdsredskap, staket...ja listan kan verkligen göras hur lång som helst. Åter igen till underbara Granit. Jag kom verkligen i stämning där och fick klart för mig hur kontoret/gästrummet ska inredas. Det blir kalla färger; vitt, svart, grått. Ett slags gammaldags "office". Jag tänker gammal tidningsredaktion. Och i går hittade jag ett perfekt skrivbord på ett loppis, som skulle passa stilen perfekt! Resten lär inhandlas på Granit (och Countrystyle).
Träbokstäver från countrystyle
pratiska och fina klämmor från Countrystyle
Evighetskalender från Countrystyle


Tavla från Countrystyle
Underbara ssmå burkar för gem och häftstift från Countrystyle
Arkivmapp från Granit
Pennburkar från Granit (kan man å andra sidan lätt göra själv).
Fina väskor som förvaring från Granit
Ordning och reda ska det vara. Anslagstavla från Granit
Snygga mappar med etiketthållare från Granit  De har även lösa etiketthållare som man kan köpa och sätta på allehanda ting. 
Här är skrivbordet som jag hittade på loppiset. Ska i så fall målas svart.
Nu är det mest matrummet som jag inte riktigt har funderat färdigt på, hur det ska vara. Men jag har väl kanske ändå mer eller mindre bestämt mig för att fortsätta lite på så som det ser ut nu, med björkträd, kvistar och grenar, ugglor, jakttroféer och renskinn men kanske göra det lite mer "kargt" genom att ta in grått och sten i stället för silver och "mossa" som det är nu, som mjukar upp det och gör det lite mer elegant. Nu vill jag ha det lite mer rått, neutralt och kallt. men självklart mysigt ändå. Såg även jättefina burkar tillverkade av björknäver/bark, som man kanske skulle kunna använda som krukor...Får spinna vidare på det där.

Ha en skön kväll! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...