onsdag 4 januari 2012

Tur i oturen


Lite otur hade vi i går,  för Vindåkra gård hade stängt. Måndagar och tisdagar håller de tydligen stängt. Det var helt enkelt inte meningen att vi skulle åka dit, utan i stället hamna på Ilva och göra lite fynd. Ilva är en stor favorit hos mig. Tycker att de har helt underbara möbler och inredningsrateraljer. Som tidigare nämnt så har jag ju bestämt mig för att inreda huset, i en mintturkos nyans. Då menar jag inte att allt i huset ska vara i den färgen, utan det blir en accentfärg. När jag ska inreda ett rum väljer jag en färg på de sakerna som är i metall. te.x aluminium/ silver, guld/mässing eller brons/koppar (te.x på lampfötter, bordsben, soffben). Sedan väljer jag ett träslag. Jag skulle aldrig blanda flera träslag i ett rum. När jag har gjort detta kan jag välja en neutral bas på t.ex soffan och väggarna. Sådana saker som man inte kan eller vill byta ut så ofta.Självklart är det jättefräckt att ha en vägg eller en soffa i en accentfärg, men är man som jag så tröttnar man efter några månader och det blir en dyr historia. Så nu blir det kuddar, gardiner, lampskärmar och liter vaser och ljusstakar som kommer att blandas med basfärger som beiget och vitt. Lite ljust, ljust rosa kommer jag också att ta in i form av blommor och mindre detaljer. Se här så fina saker jag fyndade till nya huset, på Ilva.

Gillar att mixa olika nyanser och former. Kunde inte låta bli att köpa 4 st tassels, 16 kr styck. Och i den rätta nyansen. Det fanns ingen anledning att avstå.
Här har jag satt lite pioner i vaserna för att se hur fint det rosa var mot det mintturkosa. Men det ser bättre ut utan blommorna i, tycker jag. Om man nu ska ha det samlat som här.
Ljuslyktan/buren kostade hela 39 kr...
En liten favorit.
Arizona Green tea-flaskan har precis den färgskalan jag vill åt. Den kommer nog äntligen att få stå framme. Helt fantastiskt vacker är den i färgerna. Köpte den när vi var på bröllopsresa så den har faktiskt även lite affektionsvärde som gör den ännu vackrare.
Hittade den här soffan på Ilva, köpte dock inte den. men skulle mer än gärna vilja. Min man tyckte den var riktigt snygg han också, så kanske. Vi behöver en ny soffa och vi har redan en matchande fåtölj.
Den här tapeten hittade jag på Rusta (lånad bild från Rusta) och blev stormförtjust. 169 kr rullen!! Ett fynd! Hade velat ha den i tv-rummet. Gillar först och främst fåglarna, men även färgerna eftersom den är så lätt att ta upp accentfärger i. Man kan ju skifta mellan blått, lila, rosa, grönt, mint....

I morgon blir det nog lite idéer till Mateus rum! Unna dig en riktig mysdag i orkanvädret! // Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...