fredag 13 januari 2012

Städa, städa, varje freda' ...

Nä, så går det nog inte till här hemma. Även om man mer än gärna hade haft det så. Om bara tiden fanns! Vore underbart att avnjuta fredagen med en god middag och vin, i ett nystädat, väldoftande hem. Nu är det förstås inte så att här luktar illa här hemma, men ni känner alldeles säkert till, hur gott det luktar när det är moppat, dammat, tvättat, nybäddat och urluftat. Jag blir lugnet själv, när jag med gott samvete, kan sätta mig ner efter att varit duktig och städat. Då kan jag verkligen slappna av. Att ha en bebis, innebär att plocka undan, plocka undan och sedan plocka undan igen. Och så kan man hålla på ett tag, tills man innebär att det är ett omöjligt projekt att hålla så fint och undanstädat, som man hade innan man fick barn. För självklart är Mateus prioritering nr. 1 och och att han ska ha det bra och inte att ha städat och undanplockat numera. Man får ta ett djupt andetag och tänka att världen faktiskt inte rasar samman för att det är stökigt och att det känns som om det ligger saker i varenda vrå. Men det är inte lätt, när ett av ens största intressen är, just att ha ett fint hem. Nåväl, en sak som jag länge haft ögonen på, är städboxen som ni ser ovan. Den finns på Clas Ohlson (nä, jag handlar inte allt där, det har bara blivit några vändor där på sistone :-) för 199 kr. Ett riktigt fynd tycker jag, om man tänker på vad andra inredningsbutiker tar. Nu har dom haft den ett tag och jag var så rädd att den skulle utgå, så jag passade på att unna mig denna praktiska skönhet nu. Jag har som annars, bytt ut fula förpackningar mot glasflaskor med patentlock. Vi har ju samlat på oss ett gäng sådana flaskor när vi köpt mat och La Mortuacienne-lemonad på Spoonery. Jag känner mig rätt nöjd idag, för idag har jag faktiskt fått "unna" mig att plocka undan lite och göra fint. Nu fattas bara fredagsmyset!

I morgon blir det ut till huset och ta mått till våra platsbyggda garderober. Tänkte ta med det fina rosa hyllpappret jag köpte, till skafferiet och klä in hyllorna, så att man bara kan sätta in grejerna på plats direkt när man börjar att packa upp.

Ha en underbart mysig fredagskväll! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...