torsdag 12 januari 2012

Hyllpapper, servetter, fågeltavla och nya kuddar...

Det är farligt att gå in i butiker som Panduro Hobby och Åhléns, när det är rea samtidigt som vårnyheterna har kommit in. Häromdagen när jag var i stan, hittade jag hur mycket fint som helst, som fick följa med mig hem. Jag hittade servetter, små märken tänkta att sy på de runda kuddarna jag sytt, och tyg i "den rätta nyansen" på Panduro, som var vårnytt, samt fyndade en jättekrans till dörren, nu när julkransen inte får hänga kvar längre. Jag har väl aldrig direkt varit nåt fan av Tilda-sakerna, men i vår har de lyckats fånga även mig. Tyget ska jag använda till antingen två kuddar, eller sy grytvante och grytlappar av. Fågeltavlan har jag haft ögonen på länge, men inte slagit till förens nu, när det var halva priset. Precis så det ska vara! När jag var på Clas Ohlson för att leta efter trä-tvättklämmorna, hittade jag även ett vaxat hyllpapper, jättefint ljusrosa med vita prickar, som hyllorna i skafferiet ska kläs in i.
Nu har örngott nr. 2, som jag har gjort schabloner med våra initialer på, blivit färdigt, så nu ska jag i gång med innesittaraktiviteten strykning. Men med mina  mysiga strykritualer, är det faktiskt inte farligt tråkigt...

Ha en mysig dag! // Linda

1 kommentar:

  1. Fina grejer! Man lockas lätt av de där färgerna när man är sugen på vår. Turkost och rosa är ljuvligt! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...