lördag 7 januari 2012

kuddfrossa

Jag lovade ju att ni skulle får se vad jag knåpat i hop till det nya huset. Det blev två runda "mormorskuddar" av krossad sammet i den där perfekta mintiga pastellnyansen, samt en mysig pläd i i stickad metervara på ena sidan och fleece på den andra. jag skulle vilja kanta pläden med nåt silkigt tyg, men hittade tyvärr inget tyg som matchade. Så nu funderar jag på om jag skulle ta och tillverka små tofsar av virkgarn som kan sys på längs två motsatta sidor på pläden. Idag var vi en vända till huset och lämnad lite kartonger, två fönsterlampor en barnstol, två extrastolar och fick upp ett provisoriskt bord. Skönt att ha medan man fixar i ordning i huset. Det blev även lite minipiff på toaletten och i köket, med lite saker som jag hittade här hemma. Man har hur mycket saker som helst, kommer man på, nu när man är i gång och packar...


 Det ska även bli ett överkast till sängen av den krossade sammeten, men det har jag inte påbörjat än...

ha en mysig kväll! //Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...