tisdag 20 december 2011

Älskade emblem

 
Jag är väldigt svag för emblem och skulle kunna fylla hela mitt hem med emblem-dekorerade skönheter! Det förmedlar en slags kunglig känsla. En prinsessa i ett slott det vill jag alltid känna mig som. Länge har jag haft ögonen på detta påslakanset från Ilva, som har ett broderat emblem. Tyvärr har det inte blivit av att jag köpt det.. kanske är det lathet, kanske är det snålhet. Kanske är det båda delarna. Sen är jag en tvättäkta "kan göra själv"-typ, så sagt och gjort, har jag påbörjat att dekorera mina egna emblem-örngott. Det känns ju lite extra när man kan välja min och min mans initialer dessutom. Det blir tre underbara beiga örngott med vit kant och vitt emblem, tillverkade med kärlek.Med en egenhändigt gjord schablon som jag gjort genom att sätta i hop två sirliga bokstäver i Publisher på datorn som jag skrivit ut, sedan ritat av på schablonplast och skurit ut emblemet med en mattkniv. Pillrigt värre får jag ju erkänna så här i efterhand, men jag tror och hoppas att resultatet blir rätt bra! De kommer att matcha perfekt till våra emblem-lampskärmar som vi har på nattduksborden i sovrummet!




Jag är mycket spänd på resultatet! Det som tagit längst tid har varit att skära ut schablonen och vänta på att färgen ska torka .

Ha en god afton! // Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...