tisdag 27 december 2011

Helt lyrisk!


Vet inte vart jag ska ta vägen!! Jag vill hoppa, jag vill dansa, jag vill tjuta av glädjekänslor!! H & M är så fantastiskt duktiga på det här med mode, trender och design!  Inredningsnörd som man är, börjar jag ju självklart allra längst bak i H &M- katalogen där inredningen finns. Jag vill som vanligt ha ALLT (80% i alla fall). Och vi som ska flytta och allt- perfekt läge att köpa nytt till nya huset! Tralla-la-la la!!Jag känner, för en gångs skull, att jag är ganska uppdaterad i min garderob. Tänkte :Ooooh vad snyggt det där var. Men just det, en sån har jag ju redan", flera gånger. Dessutom kommer min underbara orangea väska att vara helrätt i vår, för hela katalogen var fylld med orange! ...Jag var så inne i katalogen att jag knappt hann känna efter hur god min hemmagjorda varma choklad blev! Men den var god :-) Här kommer receptet: 

Hemmagjord varm choklad:

(1 stor koppp)
  • 4 tsk kakao
  • 6 tsk socker
  • 4 msk grädde (+ vispad grädde till toppen)
  •  4 dl mjölk
Blanda kakao och socker i koppen. Tillsätt grädden och rör alltsammans till en jämn smet. Hetta upp mjölken till lagom dricktemperatur och häll den i koppen över chokladröran. Vispa grädde (tillsätt gärna vaniljsocker) och toppa den varma chokladen.Strö över kakao för syns skull. Redo att avnjutas!



Nä, om man skulle ta och titta i den där katalogen igen...

ha en skön kväll! //  Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...