torsdag 29 december 2011

Mitt tvätteri


Som jag skrev i går så pysslade jag ju med ett nytt projekt i går. Detta är en liten idé jag haft länge och nu har jag äntligen satt det i verk. Har haft många olika slags burkar till tvättmedlet genom åren. Från mycket praktiskt men fult, till mindre praktiskt och mer fint. Men riktigt nöjd har jag ju aldrig blivit. Nu sist har jag haft tvättmedlet i kaffeburkar i plåt och snäppspänne. Men nu blev jag lite trött på dom och tyckte att de var för färgglada och moderna. Mitt hjärta slår ju för det gammaldagsa, det har ni säkert märkt. Och fula förpackningar vet ni ju också vad jag tycker om dom. Nu känner jag mig ganska nöjd, med den fina rustika påsen som jag kan förvara tvättmedel, sköljmedel, fläckborttagare och tvättpåsar i.  I det fina fodralet sätter man snabbt och lätt in förpackningen. Lätt att öppna och stänga är det också med den lilla flärpen och kardborrbandet.. Tror det blir en liten fin påse för tvättklämmorna  (som självklart är i trä) sen när vi flyttar till huset också. Och lite matchande lavendelpåsar att lägga i linneskåpet och garderoberna. På husets framsida är det planterat lavendel i massor, så lavendel lär det inte va brist på till doftpåsarna. Tycker man att det är tråkigt att tvätta nu, då vet jag inte vad jag skulle göra för att göra det trevligare ...








Jag känner att det är tvättdags nu.... Ska bli trevligt! 
I morgon blir det lite nyårsdukningar.

Ha en fin kväll! // Linda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...