onsdag 14 december 2011

Köket, husets hjärta

I husets hjärta, köket, har har jag pyntat med julens och även kärlekens färg. Rött. Det ger en väldigt varm och genuin julkänsla som ingen annan färg gör så här års. Jag bryter av med vitt och lite grönt från naturen och låter ljusen stå för den sista och nog viktigaste julkänslan. När jag var ute och tog en härlig uppiggande promenad i söndags med mina små hundar, fann jag lite tallbarr som fick en naturlig plats i vårt lantliga kök. Det var lite som att komma över ett riktigt fynd. Så lycklig blir jag av att hitta något vackert naturen skapat. Om inte lite mer...Zink, rött och tall, det är en kombination som gifter sig!



Specerieburkarna har fått ett fint band nu till jul. De väntar fortfarande på sina zink-skyltar.



Ingen jul utan en halm-julbock.



Farmors gamla tvätt-förkläde får komma fram nu till jul, med sina fina färger.
Jag älskar skolplanscher och har en för varje säsong som jag
byter ut.



Redo för julbaket!


Tycker så mycket om den fina kanten på förklädet. Fin skulle man vara förr i tiden,
även om man bara skulle tvätta!


Hissgardin från Svenska Svanefors.



Tall, rött och vitt...


Stämningsförhöjare.

Nu har ni fått se lite, hur mysigt jag har det i köket. Man kan skapa så mycket stämning med små enkla medel.

Ha en fin dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...