tisdag 27 december 2011

En innesittardag


Idag är det en riktig innesittardag. Vädret är grått, tråkigt och det regnar. Jag gläds dock av mitt örngott med monogram, som jag efter många lager av textilfärg, äntligen fått färdigt. Blev mycket nöjd med resultatet så nu fortsätter jag med de andra två. Det färdiga örngottet behövde sig en omgång strykning, så jag passade på att ta tag i stryktvätten. En innesittar-akivitet. Ett ont måste, men fint blir det. Jag klarar inte att bädda rent och fint i sängen med skrynkliga sängkläder, eller duka upp fint för gästerna,eller oss själva för den delen, med skrynkligt linne. Jag gillar att att lägga in det väldoftande, nystrukna och prydligt vikta linnet i vårt fina linneskåp för att sedan ta fram det och njuta av det. Allt för att få den där hotell/ restaurangkänslan. Även de billigaste sängkläderna kan se ut som en miljon om man bara tvättar det med sköljmedel och stryker det på hög temperatur med ett väldoftande strykvatten. Jag är väldigt förtjust i  det Franska Durance strykvattnet (och även deras andra härliga och vackra produkter). Det gör att man nästan längtar efter att stryka. Förhöjer stämmningen ytterligare gör jag med  doftljus och lugn energigivande musik Fin förvaring är något som jag tycker är trevligt, man vill ju ha fint även när skåpet/lådan öppnas. Fint, praktiskt och prydligt ska det vara. Jag hittade alldeles underbara fodral i linne, till silverbesticken från Nyblom & Kollén / Balders hage. De har saker precis i min smak! Gammaldags, men på ett nytt sätt...







Nu har jag insett att jag måste bege mig ut en tur med hundarna och Mateus, men nya H&M-katalogen damp precis ner i brevlådan så jag har något att se fram emot när jag kommer hem igen. Den plus en kopp varm choklad.Så blir det...

Mys ordentligt i innesittarvädret! // Linda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...