torsdag 15 december 2011

En strålande jul


Vårt vardagsrum går i guld och mjuka pasteller. Möblerna är i mörkt trä, som en liten rebellisk revolt mot alla vita möbler som finns i de flesta hem. Så även i vårt. Nu till jul passar det guldiga lite extra fint mot det naturvita, bruna och dovt gröna. Vardagsrummet är absolut mitt favoritrum här hemma. Det är så varmt, lyxigt å mysigt. De svagt pastellrosa väggarna är jag speciellt nöjd med, även om jag tvekade in i sista sekund (Jag var rädd att jag skulle ånga mig eller tröttna).Min man var dessutom inte alls förtjust i att han till sist sagt ja till de rosa väggarna. Men även han, faktiskt, kan erkänna att det blev jättefint. Och jag ångrar mig inte en sekund! Tapeten helt i guld med blad/slingmönster var vi båda stormförtjusta i, från första ögonkastet. Vi har satt en ram runt med tunna lister, även de i guld, och det förhöjde verkligen väggen. Anledningen till att det blev ett guldigt rum, var att jag fått en, enligt mig, superläcker lampa av min mamma, som hon haft ståendes i källaren ett bra tag. Så länge att den hunnit bli både omodern och modern igen. Jag minnsden sen min barndom så den har även ett visst affektionsvärde för mig. Det känns viktigt i ett personligt hem.

Då var rundturen i vårt vardagsrum slut, i morgon kanske det blir en rundtur i något annat rum!

Ha en mysig kväll! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...