fredag 23 december 2011

Klappat och klart!


Efter att ha inhandlat lite ramar på Ikea med min andra bästa vän G, blev det julklappsinslagning. Jag hade turen att min man var över hos en vän, så jag kunde slå in hans paket i lugn och ro. Det finns inget värre än att stressa sig igenom pyssel. Pyssel har blivit lite som en form av terapi och avslappning för mig. Jag sjunker helt in i min egen kreativa pysselvärld och bara njuter av att få utlopp för alla idéer jag legat och filosoferat om på kvällarna. Ska man då skynda sig med detta, ja då försvinner ju liksom hela känslan och det blir bara till ett måste. Jag är en häst-tjej och har haft egen häst ( ja, min dröm gick i uppfyllelse!) och att få vara i stallet och pyssla , dona och rida ger precis samma effekt. Man är som en kvittrande vårfågel efteråt! Som jag längtar tills vi ska flytta ut på landet i vårt fina gamla hus, med stall och hästhagar åt alla väderstreck. Min dröm har ju alltid varit att vakna upp varje morgon och se hästarna gå och beta utanför fönstret. Det ska jag få göra varje morgon i vårt hus. Varje millimeter av min kropp skriker efter lugn och ro och frisk lantluft. Har märkt att jag på senare tid blir stressad och förlorar all form av inspiration när jag vistas i köpcentrum/ butiker som är proppyllda av folk. På Ikea var det i alla fall skönt att gå i går, åtminstone på möbelavdelningen. Riktigt njutbart och tomt på folk. Skulle hämta lite broschyrer för garderober, kök och lite annan förvaring till huset och fick med mig en hel bibba. Efter jul och nyår blir det fullt upp med att planera för förvaring till huset, då all förvaringen är inbyggd i vår lägenhet och absolut ingen förvaring finns i nya huset. Eller väldigt lite i alla fall. Sen är det ju all packning. Men vi har en hel månad på oss så det känns ändå ok. Hoppas nu bara att vi får en mild vinter. Jag tror inte att den lilla vägen utanför huset är speciellt prioriterad för snöröjning en väldigt snöig dag...Gud nu är det julafton i morgon, kan ni tänka er..?




























Nu blir det i väg och handla de allra sista julklapparna till vår lille kille och till min mamma...i folkmassorna, suck... 
Ha en riktigt mysig pre-christmas-dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...