fredag 16 december 2011

Jul-skyltning


Ni har ju fått se mina specerie-burkar här på bloggen innan, då utan innehålls-skyltar. I går hade jag äntligen tid att göra färdigt dem. Nu slipper äntligen att lukta mig fram till vad som är vaniljsocker eller bakpulver, när jag ska baka. Det kommer inte på frågan att förvara vaniljsocker och andra bakningsingridienser i sina originalförpackningar. Nä, jag vill att det ska kännas lite som förr i tiden, som svunna tider, när jag bakar. Rustikt och äkta. Dessutom ser det ju mycket finare och välorganiserat ut. Burkarna till vår lille killes välling, gröt och ersättning fick också skyltar, med första bokstaven i innehållet. Ordning och reda- slipp städa varje freda´ :-) Jag kan nästan höra burkarnas viskningar om deras allra högsta önskan: Öppna oss, vi vill julbaka!! Till min mans stora förtjusning...
Idag hade jag turen att hinna skylta om lite mer här hemma. Det blev både köks- och badrums artiklar som fick sig en liten försköning. En ful pinal, vill jag inte ska känna sig välkommen här hemma. Men allt får en chans, det mesta kan bli fint om man bara använder en smula fantasi. Och visst finns det fina flaskor, burkar och andra förpackningar om man bara letar.

Ha en skön fredagskväll! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...