torsdag 22 december 2011

Ett litet rött paket med vita snören


I går blev det även en liten runda i stan igen, denna gång för att inhandla årets julklappspapper och band. Som väldigt många andra. Jag hade en liten idé i huvudet om ett grovt naturfärgat papper tillsammans med ett svart glansigt satin band. När jag kom in på ett välfyllt Lagerhaus, insåg jag att jag hade "brunt post-papper" hemma men saknade kartonger till de julklappar jag beställt på nätet. Som vanligt ; inget man kan hitta i butikerna. Efter att ha luskammat Lagerhaus, Åhléns nr. 1, Panduro och Åhléns nr. 2, hittar jag äntligen en form av askar på Åhléns nr. 2. Liggande arkivboxar med lock fick det bli. Hittade även ett papper till som jag inte kunde motstå, även om jag egentligen är lite allergisk mönstrade present/julklappspapper.Men detta var faktiskt fint. Etiketterna skriver jag alltid ut på datorn och antingen limmar eller binder fast. Blir snyggast och mest matchande så. Har bara hittat etiketter med små tomtar i butiken. Nej tack.  I går kom även mina fina raggsockor från Norska Janus i 100% ull, som jag beställt på Evas Ullkläder. Genuint hantverk, som jag är riktigt svag för! Kommer att vara så fina och varma till mina cognacsfärgade brouque-mönstrade boots!  Längtar till i kväll när jag ska packa in julklapparna!! Absolut iklädd mina nya sockor, Yankeeljuset tänt och julmusiken i bakgrunden för 100 % julkänsla.






Nu bär det av till Ikea för att köpa ramar till de där klassiska julklapparna ni vet...

Njut din dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...