måndag 5 december 2011

2:a advent...



Advent nummer två var i går/ söndags! Den började med en frukost hemma hos oss med min bror och hans familj. Hur mysigt som helst. Sedan bar det spontant av till Vellingeblomman, för att inhandla det sista julpiffet och titta på den gigantiska jul-avdelningen som är ökänd (kolla in sidan så förstår ni). När vi kom dit var det kö in till parkeringen :-) Hittade ett yankee-ljus som jag varit på jakt efter (ingen jul utan yankee-ljus!), zinkettiketter till julklapparna eller till speceri-burkarna (har inte bestämt mig än..) och lite höst-pynt. Ja, man måste slå till när man hittar nåt bra även om det är helt fel säsong för det, samlare som man är. Inte undra på att folk alltid undrar vart jag hittar allt...
Avslutningsvis blev det en tur till vårt nya hus! Min bror och hans fru har ju inte sett det mer än på bilder, så de var ju nyfikna och vi var ju ändå i krokarna. Jag blir alldeles lycklig när jag kommer dit! Som jag längtar efter ett liv på landet och efter alla nya projekt! Vi är ju "färdiga" här i lägenheten med all renovering och piff så nu vill man ju bara flytta dit. Slutet på januari blir det...Nu ska jag drömma vidare om alla projekt, över en kopp kaffe och mitt nya yankee-ljus...
Har bundit små ljusmanschetter av tunt granris till mina höga ljusstakarKrukan på matsalsbordet är i år fylld med vita amaryllisar, pärlhyacint, kottar och härligt grå spansk mossa.

Ha en mysig dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...