onsdag 7 december 2011

Vintage christmas!

Jag brukar då och då sitta och kolla igenom mina bilder i datorn, som jag tagit själv och som jag laddat ner som inspiration. Kan sitta i flera timmar och kolla på inredningsbloggar och butiker och bli inspirerad ! Hittade lite bilder sen förra julen. Minns att allt tog 1-2 dagar att ställa i ordning förra året, detta året, med bebis, tog det 4 dagar. Jag brukar räkna att allt tar dubbelt så lång tid med en bebis, än vad det gjorde innan. Men jag är glad att jag ens fick upp allt, så man kan vara helt avslappnad- julen är en tid att njuta och mysa och låta tiden stå stilla en stund.



Förra årets dörrkrans gick i naturens färgskala. Här har jag precis som i år, blandat olika sorters granris samt lingonris.



Urnan och pyntet inomhus gick i lime. I år blev det inget ljus i urnan, jag har fått för mig att det är lite 80-tal :-)



Nu tror jag det blir en liten sväng i stan för att köpa lite nya kuddar till sovrummet. Det är det enda rummet som lyckats slippa i från julen. Än så länge :-) Men det blir som sagt bara lite nya kuddar och byte av gardiner. Jag gillar att blanda material, det kanske ni förstått. Så jag hade tänkt mig en mix av silver/paljetter, linne och päls.

ha en underbar dag! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...